Cheesecake cu extract de portocale / Orange Cheesecake

Update: Cantitatile de mai jos sunt bune pentru o tava cu diametrul de 21 cm. Daca aveti o tava mai mare (de ex. de 26cm) puteti face reteta cu 1kg de branza si mariti proportional restul cantitatilor. La oua puneti 4 bucati in loc de 3.

Am luat de curand un extract natural de portocale si mi-am zis ca e musai sa il pun la incercare. Cum n-am mai facut un cheesecake de un secol mi-am zis, this is it!




Inainte sa va apucati de facut cheesecake e bine sa stiti cateva reguli de baza. Eu am citit peste tot ca se face in cuptor pe Bain-Marie. Sincer, eu l-am facut de n ori si niciodata pe BM ptr ca nu am avut doua vase care sa se potriveasca. Cu toate astea mi-a iesit perfect (dupa vreo 10 incercari :))) pentru ca am urmat cateva reguli simple  :D. Voi poate sunteti mai norocosi si poate n-aveti nevoie de atatea incercari pentru ca vi le dau cu drag si sper din tot sufletul sa va iasa perfect din prima :)




Tips & tricks:
  1. Cand sa il faceti: Ca sa se aseze bine, cheesecake-ul trebuie sa stea la rece cateva ore bune dupa ce l-ati scos din cuptor, preferabil peste noapte. Ca sa nu saliveze toata lumea in disperare, eu il fac mereu seara si il las la racit peste noapte in camara rece sau pe balcon (daca e inchis). A doua zi e perfect ptr a fi mancat Asa nu muriti de pofta toata ziua langa el asteptand sa se raceasca. Vineri seara e cel mai fain. Asa aveti un desert delicios ptr weekend, mai ales daca asteptati oaspeti. 
  2. Cand e gata: Prima data e un pic dificil sa te prinzi ce inseamna un cheesecake copt. La verficare trebuie sa fie mai ferm pe margini si usor miscator in mijloc. Cata vreme e cald el inca e usor gelatinos in mijloc, dar se va aseza foarte bine daca este lasat sa se raceasca suficient. Nu grabiti racirea prin punerea la rece direct din cuptor pentru ca se va CRAPA. 
  3. Ingrediente: Ouale si branza trebuie neaparat sa fie la temperatura camerei. Scoateti-le afara din frigider cu cel putin 3-4 ore inainte de a fi utilizate.
  4. Cum il scot din forma: Ca sa arate bine si sa nu crape, luati un cutit subtire si ud, dat prin apa calda si apoi treceti usor pe margine, intre cheesecake si tava (daca este tava cu inel detasabil).Astfel, nu riscati ca bucati din cheesecake sa ramana lipite de tava cand desfaceti inelul , nu se va rupe si nu va crapa.
  5. Pentru un aspect fin si frumos: puteti nivela marginile cu acelasi cutit curat si trecut prin apa calda. La nevoie curatati-l si treceti-l din nou prin apa. 
Nu va speriati de lugimea retetei. :)
Totul e simplu de facut, dar am explicat cat mai detaliat ca sa va ajute si sa va iasa super.

Ingrediente Orange Cheesecake
BAZA:
200g biscuiti digestivi sau simpli
30g unt
~ 100ml lapte

BLAT:
800g branza Fagaras de la Monor = 4 cutii x200g 
  • sa fie neaparat la temperatura camerei; 
  • imi place branza asta ptr. ca are deja smantana amestecata in ea, e fina si nu e scumpa ca Philadephia sau Mascarpone
160g zahar
3 oua
1 lingurita extract vanilie/portocale/etc.
80g faina 000 (sau amidon)
100 ml - smantana 32%

Optional: 
daca nu aveti extract de vanilie/portocale/lamaie atunci puteti sa puneti coaja de la o lamaie/porocala si cam 2-3 linguri (30-45 ml) suc de lamaie/portocale 
Preparare Orange Cheesecake
Pregatiri:


1. Preincalziti cuptorul la 180C (350F, gas 4)
2. Pregatiti forma de tort (eu am cu margini detasabile de la IKEA, dar am facut si la forma de tort normala).  
  • forma detasabila: e suficient sa puneti hartie de copt doar pe fundul tavii
  • forma intreaga: puneti hartie de copt in toata forma ca sa puteti sa scoate cheesecake-ul afara la final
Baza:

Imi place baza asta ptr ca nu e super dulce (in general o sa gasiti ca se pune zahar in baza in mai toate retetele de cheesecake de pe net). In afara de prima mea incercare cand era sa mor de la cat de dulce mi-a iesit cheesecakeul nu am mai pus in vecii vecilor zahar. Biscuitii au deja ceva zahar si este arhisuficient. 

2. Maruntiti biscuitii la mixer. Daca nu aveti mixer, bagati-i intr-o punga si treceti cu sucitorul peste punga pana cand sunt facuti "praf" :)

3. Puneti pe foc intr-un ibric laptele si untul. Amestecati pana se incalzeste si se topeste untul. Nu lasati sa fiarba. Puteti lua ibricul de pe foc cand laptele e deja foarte cald  (nu fiert) si mai amestecati pentru ca untul se va topi repede de la caldura. Puteti face aceeasi chestie la microunde, in etape. Incalziti laptele bine. Apoi puneti il untul taiat bucati mici si amestecati sa se topeasca.
4. Intr-un bol amestecati biscuitii cu 1/2 din laptele pregatit. Cantitatea de lichid necesara difera in functie de biscuitii alesi asa ca cel mai bine puneti cate putin si framantati cu mana si mai adaugati lapte pana aveti un blat care nu se mai lipeste de maini si are o consistenta modelabila. Daca inca se faramiteaza mai adaugati niste lapte simplu pana ajungeti la consistenta dorita.
5. Modelati blatul cu mana pe fundul vasului, eventual folositi baza unui pahar de sticla pentru a face totul nice & smooth :)
6. Dati la cuptor pentru 5-10 min (faza asta depinde de cuptor) pana ce blatul se intareste si rumeneste
foarte foarte putin. Scoateti-l si lasati-l la racit pana faceti blatul de cheesecake.
7. Reduceti temperatura cuptorului la 160C

BLATUL


1.  Spumati branza la viteza medie pana vedeti ca e cremoasa ca o smantana, apoi bagati zaharul si continuati sa amestecati la viteza medie pana cand este din nou cremoasa si fina.
2. Adaugati un ou. Mixati incet cam 30 sec si apoi la viteza medie pana cand este incorporat bine oul (tot cam 30 sec). Faceti la fel si cu celelalte doua. De ce viteza medie? Ca sa nu bagati prea mult aer in compozitie si sa iasa la coacere plin de bule si sa vi se crape.
3. Incorporati faina, intai pe viteza mica, apoi pe medie pana e din nou totul fin.
4. Apoi puneti smantana si extractul dorit (vanilie, portocale etc.) sau coaja de lamaie si zeama de lamaie.
5. Daca mai vedeti ca este aer in compozitie mai amestecati foarte usor cu un tel manual , de jos in sus, ca sa scoateti aerul.
Doar pentru forma de tort detasabila: ungeti cu putin unt (fara faina) interiorul tavii deasupra blatului. Cheesecake-ul nu se va lipi de tava. Garantat.  
6. Turnati compozitia peste blatul de biscuiti si dati la cuptor pentru 60 min.
7. Dupa aprox. 50 min uitati-va la cheesecake. Daca este rumenit si la miscarea tavii este usor gelatinos (miscator) in mijloc, dar NU LICHID, este gata. Il puteti scoate si da la racit pentru minim 3-4 ore sau pana a doua zi daca il faceti seara.

Daca vreti sa decorati mai "pretty & fancy" o sa fac in curand un tutorial si am sa il postez ca sa aveti un cheesecake frumos pentru masa de Craciun. Pana atunci incercati macar o data sa il faceti asa simplu si vedeti cum va iese. Abia astept sa imi spuneti cum v-a iesit. :)

Update: am facut si tutorialul :).


Pofta buna!

Cu drag,
DeDulce

0 comentarii:

Post a Comment