Chocolate Cupcakes - Cupcakes cu Ciocolata


"This is the beginning of a beautiful friendship" intre mine si cele mai bune chocolate cupcakes ever :)


Mai jos este reteta pe care deja am facut-o de nenumarate ori si este cea mai buna de pana acum.  Nu am gasit alta mai yummy :)

Reteta o am de aici si ii multumesc foooarte mult Andradei pentru ea. 
Am preluat de acolo doar reteta pentru blat.

Ceea ce am schimbat eu la reteta este CREMA si faptul ca n-am mai pus dulceata in ele. Nu pentru ca n-as fi vrut ci pentru ca n-am avut. Dar nu scapa ele data viitoare fara :D



Ingrediente aluat pentru 12 bucati:

120g
faina
1 lingurita
bicarbonat de sodiu
1 lingurita
sare
6 linguri (~ 90ml)
ulei
150g
zahar
2 buc
oua
85g
ciocolata neagra (min. 72% cacao)
30g
cacao (preferabil neagra-alcalinizata)
250 ml
cafea fierbinte
2 lingurite (~ 10ml)
zeama de lamaie
lingurita
extract natural sau esenta de vanilie


Intr-un vas se pune ciocolata maruntita impreuna cu cacaua si se toarna cafeaua fierbinte. Se amesteca totul pana se dizolva ciocolata si se lasa deoparte pana se raceste complet. 

Separat se amesteca faina cu zaharul, sarea si bicarbonatul. 


Cand amestecul de ciocolata s-a racit (neaparat trebuie sa fie maxim caldut, nu firebinte ptr ca se evapora aromele), se adauga in el ouale, uleiul, zeama de lamaie si esenta de vanilie, apoi se incorporeaza amestecul de faina.  Se amesteca doar atat cat sa se incorporeze toate ingredientele. 


Se toarna in forme tapetate cu hartie sau in forme de aluminiu (nu va speriati, amestecul e destul de lichid) si se coc la 180 grade timp de aprox 15 min (testul scobitoarei).



Dupa ce le luati din cuptor le lasati 2-3 minute in tava, apoi le scoateti pe un gratar sau o farfurie si le lasati sa se raceasca complet.




Daca nu se racesc bine inainte de a le orna va curge crema sau frisca pe care o veti folosi la ornat.

Tips & tricks:
Cand faceti cupcakes este foarte important cat le lasati la cuptor. Cantitatea fiind mica ele se fac destul de repede. Pentru ca eu voiam sa mi se topeasca in gura nu sa fie uscate si plictisitoare le-am verificat cu scobitoarea inca de pe la minutul 13. Ideea este ca atunci cand scobitoarea iese aproape curata, dar nu complet curata  (adica mai are niste firimituri pe ea) eu le scot. S-a dovedit ca sunt mult mult mai bune asa. Blatul este aproape ca si cum l-as insiropa. Zemos si iami.

Tadaaaaa...

Nota mea: extra iami :)

Cu drag,
DeDulce

0 comentarii:

Post a Comment