Basic Vanilla Cupcake - Reteta de baza cupcakes vanilie

Azi, la cererea multor prietene, am decis sa va dau si reteta mea preferata de cupcakes cu vanilie.
Ati mancat vreodata biscuitii aceia danezi cu unt care ti se topesc in gura, pe care ii mananci fara sa te poti opri si cand descoperi ca e goala cutia ti se rupe sufletul? :)

Asa sunt si aceste cupcakes. Cu sau fara crema sunt absolut delicioase. Au o aroma de vanilie superba si un gust de unt atat de iami ca dupa doua bucati tot nu te poti opri din mancat.
Mie mi s-a intamplat, nu o data, ca dupa ce le scoteam din cuptor sa raman in cateva minute cu doar cateva bucati pentru decorat. :)





Din acelasi motiv nu am inca nici poze, dar promit un update in curand. 

Ingrediente aluat pentru 12 bucati:

175g         
faina normala (nu trebuie neaparat tip 000)
150g         
unt sau margarina (la temperatura camerei! - vezi tips & tricks pentru a-l inmuia mai repede aici)
150g           
zahar fin (eu folosesc asta)
3 buc        
oua
1 lingurita          
praf de copt
1 lingurita         
extract natural sau esenta de vanilie


  1. Scoate tava de cupcakes, puneti formele de cupcakes la locul lor
  2. Dati drumul la cuptor: 180ºC(350ºF), treapta 4 de gaz
  3. Puneti toate ingredientele intr-un bol si amestecati-le cu un mixer cu tel in jur de 1-2 minute pana cand are o textura usoara, pufoasa si cremoasa.
  4. Se umple fiecare forma de cupcake cam 3/4 din volum si se da la cuptor pentru aprox. 18-20min.
  5. Se scot, se lasa cateva minute sa se raceasca si poi se pun pe un gratar sa se raceasca complet inainte de ornare.

Tips & tricks:

  • Daca nu le decorati se pot pastra intr-o cutie de plastic inchisa ermetic cel o saptamana, fara sa isi piarda din fragezime. Eu mai fac asa cu cel putin 5 bucati pentru a i le da fetiteti mele ca mic dejun la gradi :).
  • Am incercat si reteta cu margarina, dar cea cu unt este mult mai delicioasa.
  • Ca sa se amestece foarte bine ingredientele puteti folosi "the creaming method", adica sa frecati intai untul cu zaharul, sa adaugati apoi pe rand ouale, mixand bine pana se incorporeaza fiecare inainte de a-l adauga pe urmatorul, esenta de vanilie si la final (cu viteza mica) faina. Eu asa le fac si ies iami iami.
Mmm, cred ca ma apuc sa mai fac o tura numai ca sa le simt aroma imbatatoare in casa.
Pofta buna :)

Reteta o am din cartea "Cupcakes" de Robert Dyas primita de la o foarte draga prietena.


0 comentarii:

Post a Comment